Το website σου δεν είναι για σένα… είναι για τον πελάτη σου!
Μια ιστοσελίδα δεν φτιάχνεται απλά για να αρέσει σε εσένα, αλλά για να εξυπηρετεί τον πελάτη σου. Δες τι σημαίνει πραγματικά “user-first” site και πώς αλλάζει την απόδοσή του.

Πολλοί επαγγελματίες ξεκινούν να φτιάξουν ιστοσελίδα με μια βασική σκέψη:
«Θέλω να δείχνει όπως αρέσει σε μένα. Δικιά μου ιστοσελίδα δεν είναι;»
Και κάπου εκεί αρχίζει το πρόβλημα. Γιατί μια ιστοσελίδα δεν είναι απλά ο “ψηφιακός καθρέφτης” του ιδιοκτήτη της. Είναι εργαλείο επικοινωνίας με τον πελάτη. Όσο πιο γρήγορα καταλάβεις ότι το site δεν είναι για σένα, αλλά για εκείνον που θα το επισκεφτεί, τόσο πιο αποτελεσματικά θα λειτουργεί για την επιχείρησή σου.
Εξάλλου, είναι διαφορετικό πράγμα η ιστοσελίδα σου να δηλώνει την ταυτότητα, το ύφος και το στυλ της επιχείρησής σου και εντελώς διαφορετικό να φτιάχνεις μία ιστοσελίδα με βάση το πώς βολεύει εσένα στην πλοήγηση. Κι αυτή είναι μία κλασσική μορφή σύγχυσης που δημιουργείται κατά την κατασκευή μίας ιστοσελίδας.
Ο επισκέπτης δεν ξέρει ποιος είσαι και δεν έχει χρόνο να μάθει
Στην αρχική σελίδα, ο μέσος χρήστης μένει λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα. Αν μέσα σ’ αυτό το διάστημα δεν καταλάβει τι κάνεις και πώς μπορείς να τον βοηθήσεις, φεύγει. Αυτό σημαίνει ότι το site σου πρέπει να “μιλάει” ξεκάθαρα για τις ανάγκες του πελάτη, όχι για τα βραβεία, την ιστορία ή τα “εμείς πιστεύουμε”. Αυτά έχουν αξία, αλλά όχι στην αρχή. Η παρουσία σου πρέπει να είναι δομηνένη και συγκεκριμένη.
Πρώτα πρέπει να απαντήσεις στο ερώτημα:
«Τι έχει αυτός ο άνθρωπος που μπορεί να λύσει το δικό μου πρόβλημα;»

Το design δεν είναι διακόσμηση, είναι καθοδήγηση
Πολλοί επιλέγουν χρώματα, γραμματοσειρές και εφέ με βάση το προσωπικό τους γούστο. Όμως το design μιας ιστοσελίδας δεν είναι έργο τέχνης· είναι εργαλείο πλοήγησης. Ο σωστός σχεδιασμός βοηθά τον επισκέπτη να καταλάβει πού βρίσκεται, τι να διαβάσει πρώτο και πώς να φτάσει εκεί που θέλεις.
Αν το site δείχνει “όμορφο” αλλά μπερδεύει, τότε απλώς δουλεύει για εσένα, όχι για εκείνον. Η επιτυχία βρίσκεται στην απλότητα: καθαρή δομή, ευδιάκριτα κουμπιά, σαφείς τίτλοι, μικρές φράσεις.
Το User-Centered Design, δηλαδή το design που έχει επίκεντρο τον επισκέπτη είναι μία πολύ σημαντική προσέγγιση στον χώρο της κατασκευή ιστοσελίδων (και όχι μόνο) καθώς εστιάζει στις πραγματικές ανάγκες, προσδοκίες και συνήθειες του χρήστη. Αντί να ξεκινάμε από το τι “μας αρέσει” ή τι “δείχνει ωραίο”, ξεκινάμε από το πώς ο χρήστης θα βιώσει την εμπειρία, πόσο εύκολα θα βρει αυτό που ψάχνει και πώς θα νιώσει ασφάλεια και εμπιστοσύνη.
Σύμφωνα με το HubSpot, το user-centered design μπορεί να αυξήσει σημαντικά την ικανοποίηση των χρηστών και την απόδοση μιας ιστοσελίδας, καθώς σχεδιάζει με βάση τον άνθρωπο , όχι απλώς το προϊόν.

Το περιεχόμενο πρέπει να απαντά σε ερωτήσεις, όχι να γεμίζει χώρο
Κάθε πρόταση στην ιστοσελίδα σου πρέπει να έχει λόγο ύπαρξης. Όχι να “φαίνεται ωραία”, αλλά να χρησιμεύει. Και φυσικά, δεν είναι μόνο οι προτάσεις το ζήτημα… το ίδιο ισχύει για τις εικόνες και τα βίντεο που ενδεχομένως να έχει το website σου.
Αν ο πελάτης αναρωτιέται:
- Τι ακριβώς προσφέρει αυτός ο επαγγελματίας;
- Πόσο κοστίζει;
- Τι διαφορά έχει από άλλους;
τότε το site σου πρέπει να δίνει απαντήσεις με ειλικρίνεια και απλότητα. Δεν χρειάζεται φανφάρες.
Χρειάζεται σαφήνεια, παραδείγματα και προσανατολισμό.

Η επιτυχία μετριέται από το αποτέλεσμα, όχι την εμφάνιση
Το “ωραίο site” δεν σημαίνει και “αποδοτικό site”. Η πραγματική επιτυχία φαίνεται όταν ο επισκέπτης κάνει το επόμενο βήμα. Όταν σε καλεί, συμπληρώνει τη φόρμα, στέλνει μήνυμα, αγοράζει και σε θυμάται.
Αυτός είναι ο λόγος που μια ιστοσελίδα πρέπει να φτιάχνεται με γνώμονα τον χρήστη. Είσαι εκεί για να εξυπηρετήσεις τις ανάγκες του, να λύσεις τις απορίες του και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του. Όταν σχεδιάζεις γι’ αυτόν, κερδίζεις και εσύ. Οπότε, μερικές διαδικασίες στην ιστοσελίδα σου μην τις κρίνεις μόνο με βάση τα γούστα σου. Σκέψου πρακτικά. Εξάλλου, όταν μπεις στην θέση του επισκέπτη, η σκέψη για το τί θα σε έκανε να καλέσεις ή να κλείσεις ένα ραντεβού ενδεχομένως να σε αλλάξει την οπτική για το τί εξυπηρετεί την εμπειρία σου και τί όχι τόσο.

Συμπέρασμα
Η ιστοσελίδα σου είναι η φωνή σου στο διαδίκτυο, αλλά μιλάει για να την ακούσει κάποιος άλλος.
Όσο περισσότερο τη σχεδιάζεις με βάση τον πελάτη, τόσο πιο δυνατά ακούγεται.
Εννοείται ότι πρέπει να σου αρέσει, να ταιριάζει στο ύφος το δικό σου και της επιχειρήσής σου, αλλά μην ξεχνάς ότι χρειάζεται να εξυπηρετεί εκείνον.
Γιατί στο τέλος της ημέρας, το site είναι “η εικόνα σου στο ίντερνετ” , αλλά παράλληλα είναι και η εμπειρία του πελάτη σου μαζί σου.
Αν θέλεις να μάθεις πώς κοστολογείται η ιστοσελίδα που ονειρεύεσαι για την επιχείρησή σου από την Kawebsites, θα είναι χαρά μας να σου αναλύσουμε μία προς μία τις υπηρεσίες μας, να σου προτείνουμε τί χρειάζεσαι με βάση τις ανάγκες σου και φυσικά να σου παρέχουμε μία αναλυτική προσφορά με τα κόστη και τις παροχές μας. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας στείλεις ένα μήνυμα στο info@kawebsites.gr ή να μας τηλεφωνήσεις στο 6947033208.
Επιπλεόν, πριν μας καλέσεις μπορείς να δεις δείγμα της δουλειάς μας εδώ.
Και μην ξεχνάς το μότο μας: Η Ιστοσελίδα σου, η Ταυτότητά σου!


