Σταμάτα να βασίζεσαι μόνο στα social
Τα social media είναι χρήσιμα, αλλά δεν αρκούν. Μάθε γιατί κάθε επαγγελματίας χρειάζεται δική του ιστοσελίδα και πώς συνεργάζονται τα social με το site σου.

Τα social media είναι υπέροχα εργαλεία για κάθε επαγγελματία. Σου δίνουν προβολή, φέρνουν επαφή με πελάτες, δείχνουν την καθημερινότητά σου. Όμως, δεν αρκούν από μόνα τους: η ιστοσελίδα είναι ο “σταθερός πυλώνας” της online παρουσίας σου κι αυτό φυσικά δεν ακυρώνει την χρησιμότητα των social media, ούτε την δυναμική τους.
O στόχος είναι ένας και συγκεκριμένος: Να δείξουμε πώς social + website δουλεύουν μαζί.
1. Τα social δείχνουν την παρουσία σου
Τα social είναι ένας εξαιρετικός τρόπος προβολής του εαυτού σου ή της ίδιας σου της επιχείρησης. Είναι το μέσο ώστε να έχεις την δική σου “φωνή” στο internet. Σε βρίσκει ο κόσμος, βλέπει τη δουλειά σου, επικοινωνεί άμεσα. Είναι, σα να λέμε, το πιο γρήγορο “κανάλι” για να ξεκινήσει μια γνωριμία. Η προβολή μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα είναι σημαντική, αλλά σε καμία περίπτωση εύκολη υπόθεση. Δεν είναι τυχαίο, ότι πολλές επιχειρήσεις προκειμένου να μαζέψουν ακόλουθους και προβολές καταφεύγουν σε επαγγελματίες του χώρου ή/και αφιερώνουν πολλές ώρες καθημερινής δουλειάς στην δημιουργία περιεχομένου. Εφόσον καταφέρεις, όμως, να τραβήξεις την προσοχή του κοινού, τότε τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να μετατραπούν σε μία πηγή αναγνωρισιμότητας και -γιατί όχι- πωλήσεων.

2. Η ιστοσελίδα δείχνει τον επαγγελματισμό σου
Σε αυτό το σημείο πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Όποια επιχείρηση δεν έχει ιστοσελίδα και δραστηριοποιείται αποκλειστικά μέσω των social media, ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι δεν λειτουργεί με επαγγελματισμό και σοβαρότητα. Όταν λέμε ότι η ιστοσελίδα δείχνει τον επαγγελματισμό σου, έχει να κάνει με μία σειρά από παράγοντες που λαμβάνουν αρκετά σοβαρά υπόψη οι ίδιοι οι καταναλωτές. Ποιοι είναι αυτοί;
- Η ιστοσελίδα είναι το δικό σου “σπίτι” στο internet. Δε βασίζεσαι σε καμία πλατφόρμα. Δείχνει την αισθητική της επιχείρησής σου, το γούστο σου. Μία καλά “στημένη” ιστοσελίδα χωρίς περιττά πράγματα, είναι ικανή να ενισχύσει την απήχηση που έχεις σε έναν υποψήφιο πελάτη. Από τον τρόπο που είναι κατασκευασμένη, πολλοί εν δυνάμει πελάτες κρίνουν αν είσαι αυτή η επιχείρηση που θα εμπιστευτούν.
- Η ιστοσελίδα συγκεντρώνει όλη την πληροφορία: ποιος είσαι, τι κάνεις, πώς σε βρίσκουν. Οι πλατφόρμες των social media μπορούν να δώσουν με σαφήνεια την πληροφορία για το τί είδους επιχείρηση είσαι, ποιος είσαι και τί προσφέρεις. Η ιστοσελίδα έχει κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά. Ότι μπορείς με λεπτομέρειες να εξηγήσεις τις υπηρεσίες σου χωρίς ανελέητο… scroll, να τις κατηγοριοποιήσεις μέσα από ένα μενού, να αποτυπώσεις απευθείας την θέση σου στους χάρτες της Google, να προβάλεις το επαγγελματικό σου προφίλ (Google Business), αλλά και να σε επισκευτεί κάποιος μέσω αυτού. Επίσης, αν μιλάμε για αγορές, παρότι υπάρχει η δυνατότητα πώλησης μέσω των social media (βλ. Facebook Shop, Instagram, κ.α.), οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν το online shopping τους μέσα από μία ιστοσελίδα εφόσον έχουν αυτήν την δυνατότητα. Κι αυτό, διότι σε μία ιστοσελίδα με ηλεκτρονικό κατάστημα υπάρχουν παροχές που δεν υπάρχουν σε όλες τις πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων (λ.χ. καλάθι αγορών, φίλτρα προϊόντων, αναζήτηση προϊόντων, υπολογισμός μεταφορικών, κ.α.). Γενικότερα, αν μία επιχείρηση προσφέρει έναν μεγάλο αριθμό παροχών, τότε μία ιστοσελίδα τα παρουσιάζει όλα πιο… νοικοκυρεμένα.
- Η ιστοσελίδα ενισχύει την αξιοπιστία σου. Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο επιχειρήσεις με site. Κι αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να επιβεβαιώνουν την γνησιότητα μίας επιχείρησης. Για παράδειγμα, σκέψου μία επιχείρηση, η οποία παρουσιάζει μερικές όμορφες φωτογραφίες προϊόντων στα social media και ως τρόπο πώλησής τους παραθέτει απλά μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ένα τηλέφωνο, ή απλά έναν αριθμό λογαριασμού. Ο καταναλωτής δεν είναι σε θέση να είναι σίγουρος αν αυτή η επιχείρηση είναι αξιόπιστη και ενδεχομένως να αποτελεί απάτη. Σκέψου τώρα, ότι αυτή η επιχείρηση είναι δική σου, χωρίς να έχεις καν σκοπό να εξαπατήσεις κανέναν. Η παρουσία σου στο ίντερνετ μπαίνει σε κίνδυνο και μόνο που δημιουργείς δεύτερες σκέψεις σε κάποιον. Από την άλλη, εννοείται ότι εκεί έξω υπάρχουν ένα σωρό ιστοσελίδες οι οποίες είναι αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας ως προς τις υπηρεσίες που παρέχουν. Ο σκοπός, όμως, είναι εσύ από την πλευρά σου να ελαχιστοποιήσεις τις πιθανότητες να χάσεις πελάτες μόνο και μόνο επειδή η εικόνα σου στο ίντερνετ είναι ελλειπής και δημιουργεί αμφιβολίες.

3. Social + Website = ο δυνατός συνδυασμός
Τι πρέπει να κάνεις λοιπόν, προκειμένου να δημιουργήσεις αξιοπιστία και μία σχέση εμπιστοσύνης με τους χρήστες του ίντερνετ; Να είσαι ενεργός παντού! Να δίνεις στον καταναλωτή επιλογές. Επιλογές για να σε ψάξει και όταν σε βρει να αποκτά πλήρη εικόνα για την δουλειά σου, το προφίλ της επιχείρησής σου και τις παροχές σου. Θυμήσου:
- Τα social φέρνουν τον κόσμο κοντά σου.
- Το site τον κρατάει, του δείχνει την πλήρη εικόνα και συχνά τον οδηγεί να γίνει πελάτης.
- Παράδειγμα: βλέπεις έναν επαγγελματία στο Instagram → πατάς link στο bio → βρίσκεις στο site όλες τις λεπτομέρειες και κλείνεις ραντεβού.
Δεν είναι “social ή site”. Είναι “social + site”. Το ένα φέρνει την συχνή επαφή με το κοινό, το άλλο προσφέρει όλο το εύρος των επιλογών. Και τα δύο μαζί χτίζουν την εμπιστοσύνη. Αν θες να πας την επιχείρησή σου στο επόμενο επίπεδο, πρέπει να τα έχεις και τα δύο να δουλεύουν μαζί.


