Πόσο κοστίζει – επιτέλους – μια ιστοσελίδα;
Αναρωτιέσαι πόσο κοστίζει μια ιστοσελίδα; Δες τι επηρεάζει την τιμή, ποια είναι τα πραγματικά κόστη και πώς να υπολογίσεις αν αξίζει την επένδυση.

Πολλοί επαγγελματίες όταν ακούνε «ιστοσελίδα», σκέφτονται κατευθείαν το κόστος. «Πόσο θα μου κοστίσει; Θα βγάλω ποτέ τα λεφτά μου πίσω;». Είναι λογικές απορίες. Αλλά η αλήθεια είναι πως μια ιστοσελίδα δεν είναι «έξοδο» – είναι επένδυση. Και όπως κάθε επένδυση, αν γίνει σωστά, φέρνει απόδοση.
Ας μιλήσουμε πρακτικά
Το κόστος κατασκευής μίας ιστοσελίδας έχει να κάνει με συγκεκριμένους παράγοντες, που σίγουρα δεν είσαι υποχρεωμένος/η να γνωρίζεις. Γι αυτό είμαστε εμείς εδώ όμως, για να τα δούμε όλα ένα ένα και να σε κάνουμε να καταλάβεις. Και πώς κοστολογείται -συνήθως- ένα website αλλά και για να γνωρίζεις τι να ζητήσεις αλλά και τί να περιμένεις όταν θα αποφασίσεις να προχωρήσεις σε κατασκευή της ιστοσελίδας σου από επαγγελματία.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η κοστολόγηση των υπηρεσιών από επαγγελματία σε επαγγελματία μπορεί να διαφέρει. Στο συγκεκριμένο άρθρο δεν κάνουμε σύγκριση τιμών μεταξύ επιχειρήσεων, αλλά αναφέρουμε παράγοντες που συνήθως διαφοροποιούν το κόστος.
Τι είδους ιστοσελίδα επιθυμείς να φτιάξεις;
Υπάρχουν διάφοροι τύποι ιστοσελίδων, όπως για παράδειγμα η μονοσέλιδη που χρησιμοποιείται κυρίως σε περιπτώσεις απλής παρουσίασης υπηρεσιών ή αποτυπώνει την ταυτότητα μιας επιχείρησης, προβάλλοντας βασικές πληροφορίες για αυτήν καθώς και στοιχεία επικοινωνίας. Σε περιπτώσεις απλής παρουσίασης κατατάσσονται και ιστοσελίδες που περιέχουν περισσότερες από 1 σελίδες. Οι ιστοσελίδες αυτές έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορεί κάποιος να προβάλλει παραπάνω πληροφορίες, εικόνες, βίντεο κτλ και ταυτόχρονα να κατηγοριοποιεί τις υπηρεσίες του ανά σελίδα προκειμένου να φαίνεται πιο «οργανωμένος» και αναλυτικός. Ένας άλλος τύπος ειναι το blog ή το ειδησεογραφικό website. Τέτοιου είδους ιστοσελίδες συνήθως συνοδεύονται από κατηγορίες ειδήσεων, πολλαπλά άρθρα και newsletter προκειμένου οι αναγνώστες να ενημερώνονται για κάθε νέο άρθρο που δημοσιεύεται. Επίσης, άλλος τύπος ιστοσελίδας είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop). Χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι τα ίδια τα προϊόντα που πωλούνται μαζί με τις αντίστοιχες κατηγορίες που ανήκουν, αλλά και το σύστημα πώλησης (καλάθι αγορών, checkout, κουπόνια προσφορών, υπολογισμός μεταφορικών κ.α.). Για να μην πάμε σε ιστοσελίδες με online ραντεβού, ηλεκτρονική κράτηση κτλ.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν μια ιστοσελίδα, διαφοροποιούν και το κόστος.

Σχεδιασμός και Πολυπλοκότητα
Το να κατασκευάσει κάποιος μια ιστοσελίδα στις μέρες μας είναι κάτι που σε μερικούς φαίνεται πολύ εύκολο. Κι αυτό, διότι υπάρχουν έτοιμα πρότυπα ιστοσελίδων που μέσα απο αυτά μπορεί κανείς να δημιουργήσει μία με χαρακτηριστική ευκολία. Όλα αυτά είναι καλά μέχρι να μιλήσουμε για τις λειτουργίες που τα συνοδεύουν και υποστηρίζουν. Ας γίνουμε πιο σαφείς όμως…
Μια ιστοσελίδα στημένη μέσα από ένα συγκεκριμένο template δεν προσφέρει ευελιξία ούτε στον σχεδιασμό της, ούτε στην εγκατάσταση κάποιων εργαλείων που ενδεχομένως να χρειάζεσαι ή να χρειαστείς μελλοντικά.
Γι αυτό λοιπόν, οι επαγγελματίες του χώρου επιλέγουμε πολύ προσεκτικά πάνω σε ποια πρότυπα θα κατασκευάσουμε την ιστοσελίδα σου, γιατί θέλουμε και να είσαι ικανοποιημένος από το τωρινό αποτέλεσμα αλλά και να είμαστε σε θέση να κάνουμε οποιαδήποτε αλλαγή ζητήσεις εσύ στο μέλλον χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Είτε μιλάμε για design, είτε μιλάμε για επιπλέον λειτουργίες. Το επίπεδο της τεχνογνωσίας ενός επαγγελματία αλλά και η δυνατότητα της ευελιξίας σε κάθε επίπεδο είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει το κόστος.
Λειτουργίες
Όπως είπαμε και προηγουμένως, κάθε τύπος ιστοσελίδας έχει και κάποιες λειτουργίες που το συνοδεύουν. Όμως, αυτό δε σημαίνει ότι κάθε ιστοσελίδα ίδιου τύπου έχει και τις ίδιες ακριβώς λειτουργίες. Ας πάρουμε σαν παράδειγμα τα e-shop: όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν καλάθι αγορών ή φίλτρα ανά κατηγορία, είδος, τιμή, κτλ. Έχουν όμως όλα την επιλογή να πληρώσεις μέσω Paypal ή πουλάνε όλα σε τιμή χονδρικής λειτουργώντας και ως προμηθευτές; Φυσικά και όχι.
Υπάρχουν, συνεπώς, λειτουργίες που εφόσον εγκατασταθούν στην ιστοσελίδα σου, θα ανεβάσουν και το κόστος της.

Συντήρηση και Υποστήριξη
Όταν παίρνεις απόφαση να φτιάξεις την δική σου ιστοσελίδα το μόνο που ενδεχομένως γνωρίζεις, είναι τί ανάγκες έχεις ως επιχείρηση και τί προσφέρεις στους πελάτες σου. Δε γνωρίζεις ούτε τεχνικά ζητήματα αλλά και δεν έχεις και τον χρόνο να ασχοληθείς με αυτά. Πάντα θα προέχει η επιχείρησή σου και ειναι απόλυτα λογικό. Άρα, η διαρκής συντήρηση της ιστοσελίδας σου σε συνδυασμό με την επικοινωνία και την υποστήριξη που προσφέρει ο επαγγελματίας που θα στην κατασκευάσει, αποτελούν “κλειδί” για την επιτυχημένη παρουσία σου στο ίντερνετ.
Λίγο πριν συμφωνήσεις με κάποιον επαγγελματία, θα εχεις την δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα στα πακέτα υποστήριξης που σου προσφέρει ανάλογα με τις ανάγκες σου. Αν δε συμβεί κάτι τέτοιο, μην προχωρήσεις καν… Δε θέλεις να βρεθείς προ εκπλήξεων.

Το κρυφό κόστος του «να μην έχεις site»
Όπως θα έχεις καταλάβει μέχρι τώρα, σε αυτό το άρθρο δε δίνουμε φιξ τιμές. Δε θα σου πούμε αυτό κάνει Χ και το άλλο κάνει Ψ. Κι αυτό γιατί όλα τιμολογούνται με βάση τις ανάγκες σου, την τεχνογνωσία του επαγγελματία και φυσικά με το τελικό αποτέλεσμα και την υποστήριξη που προσφέρει ο καθένας.
Το να σκέφτεσαι όμως μόνο το κόστος της δημιουργίας, σε κάνει να χάνεις τη μεγάλη εικόνα:
- Χάνεις πελάτες που σε ψάχνουν στο Google και βρίσκουν άλλους.
- Χάνεις αξιοπιστία όταν έχεις μόνο social media.
- Χάνεις ευκαιρίες να παρουσιάσεις οργανωμένα τη δουλειά σου.
Το κόστος να μην έχεις site είναι συχνά πολύ μεγαλύτερο από το κόστος να φτιάξεις ένα.
Απόσβεση στην πράξη
Το να φτιάξεις μια ιστοσελίδα έχει κόστος. Και μάλιστα αν το αποτέλεσμα είναι ποιοτικό και λειτουργικό σε επίπεδο που να ικανοποιεί απόλυτα τους επισκέπτες, τότε ενδεχομένως να είναι μια επένδυση που θα την καλοπληρώσεις.
Και λέμε «επένδυση», διότι οι πελάτες που θα σου αποφέρει θα σου δημιουργήσουν αρχικά απόσβεση και στην συνέχεια κέρδος. Αντίθετα, αν το design, η ταχύτητα, οι λειτουργίες και η συνολική εμπειρία του επισκέπτη είναι κάτω του μετρίου, τότε μιλάμε για… χασούρα!
Και δεν μιλάμε μόνο για χρήματα… μιλάμε και για κύρος, αξιοπιστία, εικόνα. Με απλά λόγια, ισχύει το ρητό του «Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις».

Συμπέρασμα
Η ερώτηση δεν είναι «Μπορώ να πληρώσω για μια ιστοσελίδα;» ή «Πόσο θα μου κοστίσει μία ιστοσελίδα;». Η πραγματική ερώτηση είναι «Μπορώ να χάσω τις ευκαιρίες που μου φέρνει;». Μια καλοστημένη ιστοσελίδα είναι από τα λίγα εργαλεία που μπορούν να δουλεύουν για σένα 24/7, να σου φέρνουν νέους πελάτες και να χτίζουν την εικόνα σου. Και σε αυτή τη λογική, η απόσβεση έρχεται πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο νομίζεις.
Αν θέλεις να μάθεις πώς κοστολογείται η ιστοσελίδα που ονειρεύεσαι για την επιχείρησή σου από την Kawebsites, θα είναι χαρά μας να σου αναλύσουμε μία προς μία τις υπηρεσίες μας, να σου προτείνουμε τί χρειάζεσαι με βάση τις ανάγκες σου και φυσικά να σου παρέχουμε μία αναλυτική προσφορά με τα κόστη και τις παροχές μας. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας στείλεις ένα μήνυμα στο info@kawebsites.gr ή να μας τηλεφωνήσεις στο 6947033208. Και μην ξεχνάς το μότο μας: Η Ιστοσελίδα σου, η Ταυτότητά σου!


