Οι επαγγελματίες που χάνουν πελάτες χωρίς να το ξέρουν
Πολλοί επαγγελματίες χάνουν πελάτες χωρίς να το καταλαβαίνουν. Μάθε ποια λάθη στην online παρουσία κοστίζουν εμπιστοσύνη και πώς να τα διορθώσεις έγκαιρα.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες πιστεύουν ότι χάνουν πελάτες επειδή “δεν υπάρχει δουλειά”, “έπεσε η αγορά” ή “δεν κάνουν διαφήμιση”. Στην πραγματικότητα, συχνά χάνουν πελάτες πριν καν τους γνωρίσουν. Και αυτό συμβαίνει κάθε μέρα – σιωπηλά – μέσα από την online παρουσία τους.
1. Οι πελάτες παίρνουν αποφάσεις πριν σε καλέσουν
Σύμφωνα με μελέτες της Google, το μεγαλύτερο ποσοστό της διαδικασίας λήψης απόφασης συμβαίνει πριν ο πελάτης έρθει σε επαφή με την επιχείρηση. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος έχει ήδη “δει” εσένα και τους ανταγωνιστές σου, έχει σχηματίσει εντύπωση και έχει αποφασίσει ποιον θα καλέσει. Αν εκείνη τη στιγμή εσύ λείπεις ή δείχνεις πρόχειρος, χάνεις χωρίς καν να το μάθεις.
2. Το “ψηφιακό αποτύπωμά” σου μιλάει για σένα
Ακόμα κι αν δεν έχεις site, το internet έχει εικόνα για σένα:
- παλιό προφίλ στο Facebook,
- ελλιπή στοιχεία στο Google Maps,
- μη ενημερωμένες φωτογραφίες,
- ελάχιστα ή παλιά post στο Instagram χωρίς ιδιαίτερη συνοχή με αυτό που προσφέρεις
- αρνητικές ή μη απαντημένες κριτικές.
Αυτό το σύνολο είναι το digital footprint σου και επηρεάζει την απόφαση του πελάτη περισσότερο απ’ όσο νομίζεις. Αν η εικόνα σου είναι ασυνεπής ή “ξεπερασμένη”, ο πελάτης υποσυνείδητα σε συνδέει με αναξιοπιστία.

3. Τα “micro-moments” που κρίνουν το παιχνίδι
Η Google τα ονομάζει micro-moments: οι στιγμές που ο χρήστης χρειάζεται μια γρήγορη απάντηση: “πού να πάω”, “ποιον να επιλέξω”, “ποιος έχει καλές κριτικές”. Αν εκείνη τη στιγμή δεν εμφανιστείς εσύ, εμφανίζεται κάποιος άλλος. Δεν φταις που δεν σε διάλεξε… φταις που δεν ήσουν παρών τη στιγμή που σε χρειάστηκε.
4. Ασυνέπεια στην online εικόνα
Πολλές επιχειρήσεις έχουν διαφορετικό λογότυπο, χρώματα ή πληροφορίες σε κάθε πλατφόρμα. Αυτό μπερδεύει τον χρήστη. Η ασυνέπεια στη λεπτομέρεια (άλλο τηλέφωνο στο Google, άλλο στο Facebook) προκαλεί ασυνείδητα απώλεια εμπιστοσύνης. Η συνέπεια, ίδια αισθητική, ίδιο ύφος, ίδια πληροφορία παντού, είναι “ήσυχο σημάδι επαγγελματισμού”.
5. Η απώλεια της “εμπιστοσύνης στην πρώτη ματιά”
Οι πελάτες σήμερα δεν συγκρίνουν απλά τιμές. Συγκρίνουν αίσθηση αξιοπιστίας. Αν η σελίδα σου αργεί να φορτώσει, αν έχει σπασμένα links ή ξεπερασμένες φωτογραφίες, εκείνη η πρώτη εντύπωση μένει. Δεν θα σου πουν “το site σου είναι αργό” … απλώς θα φύγουν.

6. Πώς να σταματήσεις να “χάνεις σιωπηλά”
Έλεγξε την παρουσία σου στο Google: Πώς εμφανίζεσαι; Είναι ενημερωμένα τα στοιχεία σου; Ζήτα feedback από φίλους/πελάτες: τι εντύπωση αφήνει το προφίλ ή το site σου; Φρόντισε τη συνέπεια: χρώματα, ύφος, φωτογραφίες. Δες την εμπειρία σαν πελάτης: μπες από κινητό, πάτα στα κουμπιά, δες πόσο εύκολο είναι να επικοινωνήσεις.
Συμπέρασμα
Οι πελάτες δεν χάνονται μόνο όταν δεν πουλάς. Χάνονται όταν δεν εκπέμπεις εμπιστοσύνη, συνέπεια και διαθεσιμότητα. Το internet δεν συγχωρεί την απουσία, αντιθέτως όποιος φαίνεται πιο έτοιμος, πιο σύγχρονος και πιο αξιόπιστος, κερδίζει.
Κι αυτό, συχνά, δεν έχει να κάνει με το ποιος είναι καλύτερος, αλλά με το ποιος φαίνεται καλύτερος.
Αν θέλεις να μάθεις πώς κοστολογείται η ιστοσελίδα που ονειρεύεσαι για την επιχείρησή σου από την Kawebsites, θα είναι χαρά μας να σου αναλύσουμε μία προς μία τις υπηρεσίες μας, να σου προτείνουμε τί χρειάζεσαι με βάση τις ανάγκες σου και φυσικά να σου παρέχουμε μία αναλυτική προσφορά με τα κόστη και τις παροχές μας. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας στείλεις ένα μήνυμα στο info@kawebsites.gr
ή να μας τηλεφωνήσεις στο 6947033208. Και μην ξεχνάς το μότο μας: Η Ιστοσελίδα σου, η Ταυτότητά σου!


