10 απλές ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις πριν πληρώσεις για ένα site!

Πριν επενδύσεις σε ιστοσελίδα, δες ποιες 10 ερωτήσεις πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις λάθη, κρυφά κόστη και κακές συνεργασίες. Απλές συμβουλές για επαγγελματίες χωρίς τεχνικές γνώσεις.

Αν είσαι επαγγελματίας και ήρθε η στιγμή να φτιάξεις ιστοσελίδα, σίγουρα έχεις ακούσει δεκάδες προτάσεις, τιμές και υποσχέσεις. Ποιος όμως έχει δίκιο; Και πώς θα ξέρεις ότι η προσφορά που κρατάς στα χέρια σου είναι τίμια και σωστά φτιαγμένη;

Η αλήθεια είναι πως, όπως σε κάθε επένδυση, χρειάζεται να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις πριν πληρώσεις. Όχι για να «τεστάρεις» τον άνθρωπο απέναντί σου, αλλά για να σιγουρευτείς ότι μιλάτε την ίδια γλώσσα και ότι καταλαβαίνεις τι αγοράζεις. Εξάλλου, δεν είναι όλα θέμα δόλου. Απλά το ρητό “οι καλοί λογαρισμοί, κάνουν τους καλούς φίλους” ισχύει -και παραϊσχύει- και στην περίπτωση που μελετάμε.

1. Τι ακριβώς περιλαμβάνει η τιμή;

Μία από τις πιο βασικές ερωτήσεις. Κάποιες προσφορές ακούγονται δελεαστικές, αλλά δεν περιλαμβάνουν υπηρεσίες όπως:

  • domain (όνομα ιστοσελίδας),
  • φιλοξενία (hosting),
  • ή βασική συντήρηση.

Με λίγα λόγια ζήτα να σου πουν ξεκάθαρα τι περιλαμβάνει η τιμή και τι όχι. Έτσι αποφεύγεις «εκπλήξεις» στην πορεία.

2. Θα μπορώ να κάνω αλλαγές μόνος μου;

Δεν χρειάζεται να είσαι προγραμματιστής για να αλλάζεις ένα τηλέφωνο ή μια φωτογραφία. Αν το site σου βασίζεται σε πλατφόρμα που δεν μπορείς να διαχειριστείς εύκολα, θα εξαρτάσαι συνέχεια από άλλους. Ζήτα να μάθεις αν το site θα έχει διαχειριστικό πάνελ (CMS) και αν θα σου δείξουν πώς να κάνεις βασικές αλλαγές. Όσο περισσότερο έλεγχο έχεις, τόσο λιγότερα χρήματα (έως και καθόλου) θα αναγκάζεσαι να πληρώνεις για μικροαλλαγές στην ιστοσελίδα σου.

3. Πόσο γρήγορα θα είναι έτοιμο;

Η σωστή ιστοσελίδα θέλει χρόνο, αλλά όχι αιωνιότητα. Ένα σοβαρό χρονοδιάγραμμα δείχνει ότι υπάρχει οργάνωση και διαδικασία. Ζήτα ένα πλάνο φάσεων (π.χ. σχεδιασμός, περιεχόμενο, έλεγχος, παράδοση) με ρεαλιστικές ημερομηνίες. Και το κυριότερο… έπειτα από κάθε φάση σχεδιασμού, ζήτα να σου παρουσιάζονται τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα και μην περιμένεις την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας για να κάνεις διορθώσεις. Με αυτόν τον τρόπο δεν κινδυνεύεις να δεις μπροστά σου ξαφνικά κάτι που δε σε αντιπροσωπεύει ή δεν συνδέεται με το ύφος της επιχείρησής σου. Αν το τηρήσεις αυτό, τότε θα γλιτώσεις αρκετό χρόνο αναθεωρήσεων.

4. Τι θα γίνει μετά την παράδοση;

Πολλοί νομίζουν ότι μόλις παραλάβουν το site, τελείωσε η συνεργασία. Στην πραγματικότητα, εκεί ξεκινάει η ζωή του site. Ρώτα ποια είναι η υποστήριξη μετά την παράδοση. Οι ενημερώσεις της, τα backup, τα διάφορα τεχνικά θέματα που ενδέχεται να προκύψου, ή η ασφάλεια, είναι πολύ βασικά ζητήματα που πρέπει να ξέρεις ότι καλύπτονται από την συνεργασία που πας να ξεκινήσεις.

5. Ποιος θα γράψει τα κείμενα και θα βάλει τις φωτογραφίες;

Τα πιο όμορφα site χάνουν αξία όταν έχουν κακογραμμένα κείμενα ή άσχετες φωτογραφίες. Ζήτα να μάθεις ποιος αναλαμβάνει το περιεχόμενο και αν υπάρχει βοήθεια για τη σύνταξη ή στην επεξεργασία του. Στην περίπτωση των φωτογραφιών, δε, δε μιλάμε απλά για μία εισαγωγή τους στην ιστοσελίδα. Πολλές από αυτές μπορεί να χρειάζονται επεξεργασία προκειμένου να φαίνονται πιο άρτιες μέσα στην ιστοσελίδα σου. Ειδικά όταν θέλεις να προσθέσεις άκρως επαγγελματικές φωτογραφίες, οι οποίες έχουν και έναν σημαντικό όγκο σε megabytes (mb), τότε προκειμένου η ιστοσελίδα σου να είναι γρήγορη και αποτελεσματική, θα χρειαστεί να εφαρμοστούν τεχνικές μείωσης της χωρητικότητας των φωτογραφιών χωρίς παράλληλα να επηρεάζεται η ευκρίνειά/ανάλυσή τους.

question

6. Θα φαίνεται σωστά από κινητό;

Πάνω από το 70% της επισκεψιμότητας προέρχεται πλέον από κινητές συσκευές. Ζήτα να δεις responsive παραδείγματα (πώς προσαρμόζεται το site σε κάθε οθόνη). Αν η ιστοσελίδα σου δεν προσαρμόζεται 100% σε κάθε μέγεθος οθόνης, είναι βέβαιο ότι αυτό θα κοστίσει στις πωλήσεις σου, καθώς όλο και λιγότεροι θα επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου.

7. Θα εμφανίζεται στο Google;

Μια ιστοσελίδα που δεν τη βρίσκεις στο Google είναι σαν να έχεις γραφείο χωρίς ταμπέλα. Ρώτα αν θα γίνει βασική SEO βελτιστοποίηση (τίτλοι, περιγραφές, δομή, ταχύτητα). Δεν χρειάζεται να ξέρεις τι σημαίνει – αρκεί να υπάρχει. Και μην αγχώνεσαι ιδιαίτερα… Θα σου γράψω σύντομα και σχετικό άρθρο για να μπεις στο… κλίμα.

8. Ποιος έχει τα δικαιώματα του site;

Ακούγεται λεπτομέρεια, αλλά είναι κρίσιμη. Σε ποιον ανήκει ο κώδικας, το domain, οι φωτογραφίες; Αν αλλάξεις συνεργάτη, μπορείς να πάρεις μαζί σου το site σου; Ζήτα να είναι όλα στο δικό σου όνομα (domain, hosting, λογαριασμοί), γιατί σε περίπτωση που χαλάσει η συνεργασία σου ή βρεις έναν άλλο συνεργάτη… δε θέλεις να βρεθείς προ εκπλήξεων!

9. Θα μου δείξεις παραδείγματα δουλειών σου;

Η πιο απλή αλλά και πιο αποκαλυπτική ερώτηση. Ζήτα να δεις πραγματικά έργα, ιδανικά από επαγγελματίες παρόμοιους με εσένα. Έτσι θα καταλάβεις και το στυλ και την ποιότητα του σχεδιασμού. Αν ταυτόχρονα, έχεις κατα νου πως ακριβώς θέλεις να είναι η ιστοσελίδα σου, δείξε μία παρόμοια που θα βρεις στο ίντερνετ και ρώτα αν μπορεί να σχεδιαστεί κάτι παρόμοιο και για σένα. Προσοχή: όχι να αντιγράψει μία άλλη ιστοσελίδα, αλλά αν μπορεί να σχεδιάσει στο ίδιο στυλ και με σχετικές τεχνικές!

10. Πώς μπορώ να μετρήσω αν το site δουλεύει;

Αν δεν μπορείς να μετρήσεις το αποτέλεσμα, δεν ξέρεις αν αποδίδει. Ζήτα να σου εγκαταστήσουν βασικά εργαλεία (όπως Google Analytics ή Search Console) για να βλέπεις επισκέψεις και επαφές. Επίσης, ζήτα να σου στείλει μετρήσεις που αφορούν την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου όταν αυτή θα είναι έτοιμη, ώστε να βεβειωθείς ότι έχει γίνει σοβαρή δουλειά αναφορικά με το page speed και γενικότερα την απόδοση.

Συμπέρασμα

Η κατασκευή ιστοσελίδας δεν είναι απλώς “αγορά ενός προϊόντος”, αλλά είναι σχέση συνεργασίας και εμπιστοσύνης!
Όσο καλύτερα γνωρίζεις τι ρωτάς, τόσο πιο σωστές αποφάσεις παίρνεις.
Και θυμήσου: οι καλές συνεργασίες ξεκινούν πάντα με ειλικρίνεια και σαφήνεια και όχι με “ψιλά γράμματα”.

Αν θέλεις να μάθεις πώς κοστολογείται η ιστοσελίδα που ονειρεύεσαι για την επιχείρησή σου από την Kawebsites, θα είναι χαρά μας να σου αναλύσουμε μία προς μία τις υπηρεσίες μας, να σου προτείνουμε τί χρειάζεσαι με βάση τις ανάγκες σου και φυσικά να σου παρέχουμε μία αναλυτική προσφορά με τα κόστη και τις παροχές μας. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας στείλεις ένα μήνυμα στο info@kawebsites.gr
 ή να μας τηλεφωνήσεις στο 6947033208. Και μην ξεχνάς το μότο μας: Η Ιστοσελίδα σου, η Ταυτότητά σου!

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Απολαμβάνεις τα υλικό μας;

Αν σε ενδιαφέρουν τα άρθρα μας κάνε εγγραφή για να μη χάνεις κανένα!

Δεν κάνουμε spam, αλλά μπορείς να κάνεις απεγγραφή όποτε θελήσεις.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
laptop, tablet, mobile, background